Hur ställer jag en prisfråga?
För att ta fram en prisfråga i DB SCHENKER | connect, vänligen utgå från följande guide.
Logga in på vår kundportal Connect (via ikonen högst upp i högra hörnet)
Gå in på ikonen för Prisfråga (gäller både in- och utrikes)
Fyll i kriterier enl. önskemål
Klicka på Pris för att gå vidare. För utrikespaket, klicka istället på Pris Parcel
För dig som har avtal för utrikesleveranser, kommer produktvalen Utrikes bli valbara när du skrivit in postnumret.
Välj vilken produkt du ska skicka. Är du osäker på vilken tjänst du ska boka, se vår produktinformation .
Fyll i försändelsen uppgifter och var noggrann med att den fraktdragande vikten blir korrekt. Om du behöver hjälp med hur du på bästa sätt räknar på just ditt gods, hittar du tacksam hjälp på den här sidan.
När samtliga stjärnmarkerade fält är ifyllda, godkänn villkoren och generera prisfrågan genom att klicka Begär pris.
OBS! Du kan inte få fram pris om du väljer att frakten ska debiteras någon annan än ditt kundnummer.