DB Schenker

Inlogg och behörigheter till vår kundportal Connect

Uppdaterad

Hur registrerar jag mig för DB SCHENKER | connect?

Inloggningsuppgifter och instruktioner skickas tillsammans med kundnumret efter att du har ansökt om att bli kund hos oss. Då måste den som ska stå som administratör för kontot hos ditt företag gå in och aktivera kontot, samt lägga upp vilka i företaget som ska ha egna inloggningsuppgifter.

Har du inte fått dina inloggningsuppgifter, kan du enkelt ansöka via vår hemsida genom att fylla i vårt ansökningsformulär.

Hur registrerar jag en ny användare?

Vänligen följ vår manual för att skapa konton till dina medarbetare. Det är enbart administratörer som har tillgång till Portal Administration, det verktyg som behövs för att registrera nya användare.

Första registreringen gör du som administratör i "Portal Administration". Därefter får den nya användaren ett mail med hur registreringen slutförs, vilket sker i "Registrering" (SIMS).

Jag har inloggningsuppgifter men kan inte logga in

Om ditt företag har behörighet så är det administratören inom er organisation som lägger upp nya konton. Kontakta därför din administratör i första hand.

Om du har problem med eller glömt ditt lösenord kan du beställa ett nytt via ”Glömt lösenord"-knappen på vår inloggningssida. På så vis skickas en lösenordsåterställning till den registrerade e-postadressen.

Om ingen på företaget kan logga in, kan det bero på att kontot har blivit felaktigt upplagt. Du som administratör bör då kontakta vår kundservice, som granskar och rättar eventuella fel med upplägget.

Guide taggad med: eSchenker
warning Created with Sketch.