Reklamation
Är du privatperson eller företag utan kundnummer?
Skadat paket/gods
En skada som är synlig eller dold vid mottagande ska anmälas via formuläret nedan. Anmälan behöver inkomma senast 7 dagar efter mottaget paket/gods. Vid reklamation av utrikespaket kan endast avsändare reklamera.
Skadeanmälan: klicka här
Saknat paket/gods
Innan du kontaktar oss, spåra din sändning för att säkerställa eventuella nya uppdateringar. Om sändningen skickades nyligen men saknar registreringar rekommenderar vi dig att avvakta, vid avvikelser brukar sändningar sorteras korrekt och hanteras inom ett par arbetsdagar.
Vid saknat paket/gods, ber vi dig som mottagare att i första hand kontakta din avsändare. Är det inte möjligt är du välkommen att kontakta oss så hjälper vi dig.
Som avsändare är du välkommen att kontakta oss direkt så hjälper vi dig.
Vi är tacksamma om du har en utförlig beskrivning av försändelsen (utseende, färg, form, kännetecken) samt detaljerad information om innehållet. Det underlättar vårt sökningsarbete på våra terminaler och hos transportörerna. Om vi inte lyckas finna det saknade paketet inom 30 dagar har du därefter rätt att anse det som förlorat.
Är du företagskund med ett kundnummer hos oss?
För reklamationsanmälan i de olika fallen, går du till väga så här:
- Parcel import: kontakta godsavsändaren
- Saknat gods eller paket: kontakta oss
- Skadat gods eller paket: klicka här
För reklamation som gäller sjö- eller flygfrakt, kontakta oss.
Psst! Du måste själv kontrollera godsets och förpackningens tillstånd när det lämnas ut till dig. Räkna också igenom kvantiteten så att den stämmer överens med uppgifterna i fraktsedeln.